Streching – jakie są korzyści z rozciągania?

stretching

Stretching to w ostatnim czasie bardzo modne ćwiczenia, na które decyduje się coraz więcej osób. Zdecydowanie dzięki takiej aktywności fizycznej można nie tylko doskonale przygotować się do treningu, ale także rozluźnić swoje ciało i co najważniejsze odstresować się. Zatem co dokładnie oznacza stretching i kiedy warto go stosować?

Rozciąganie coraz bardziej popularne

Stretching, czyli rozciąganie to bardzo popularna metoda, która jest stosowana przez wielu trenerów nie tylko na poprawę kondycji fizycznej, ale także w celu rozwoju mięśni, jak również nawet odstresowania się. Podczas takich ćwiczeń rozciąga się mięśnie przez około 15 sekund, aby później je rozluźnić i taki stan powinien trwać nie krócej niż do 5 sekund. Ciekawostką jest fakt, iż tego typu ćwiczenia dzielą się na trzy rodzaje, do których zaliczamy między innymi krążenia stawów, a także statyczne rozciąganie mięśni wykonywane jedynie podczas spoczynku, jak również dynamiczne rozciąganie mięśni wykonywane w ruchu.

O czym pamiętać podczas treningu?

Jeżeli decydujemy się na wykonywanie takich ćwiczeń rozciągających powinniśmy pamiętać o tym, że bardzo istotne jest także odpowiednie przygotowanie się do nich. Jak przed każdą aktywnością fizyczną powinniśmy zrobić bardzo dobrą rozgrzewkę. Dzięki temu wszystkie mięśnie zostaną dobrze rozgrzane, a nasze ciało uniknie przypadkowych kontuzji. Z takim przygotowaniem dopiero należy decydować się na popularny stretching.

Bardzo wielu fizjoterapeutów oraz trenerów personalnych powtarza swoim pacjentom, że istotne jest także nieodczuwanie bólu podczas ćwiczeń. Jeżeli tylko poczujemy jakikolwiek dyskomfort, powinniśmy od razu zaprzestać wykonywania danego ćwiczenia. Jeśli nie posłuchamy naszego organizmu, możemy nawet w najgorszym przypadku naderwać mięsień lub też uszkodzić ścięgno.

Zadane ćwiczenia przez fizjoterapeutę lub też trenera powinniśmy wykonywać dokładnie, a także powoli. Jeżeli będziemy się zbytnio spieszyć, nie rozciągniemy się dobrze. Tym samym taki trening nie przyniesie nam większych efektów, a my tylko zmarnujemy swój czas. Należy także zwrócić uwagę na unikanie szarpanych ruchów. Nie możemy także postępować zbyt gwałtownie, ponieważ cała nasza praca może pójść na marne.

jak wybrać trenera personalnego

Zdecydowanie wybór odpowiedniego treningu nie powinien być dla nas przypadkowy. Powinniśmy pamiętać o tym, że bardzo ważne jest, aby taka aktywność fizyczna była odpowiednio dopasowana do naszych potrzeb. W szczególności jeżeli dopiero zaczynamy naszą przygodę z ćwiczeniami, warto na samym początku zdecydować się na rozciąganie. To właśnie popularny stretching polecany jest osobom, które nie mają zbyt dużego doświadczenia w ćwiczeniach. Jest to bardzo istotne, aby takie rozciąganie nie było przeprowadzone bez odpowiedniej rozgrzewki, ponieważ wówczas bardzo łatwo o kontuzję. Powinniśmy pamiętać o tym, że korzyści z rozciągania jest wiele i podczas takich ćwiczeń nasze ciało całe jest aktywowane. Jeżeli nie wiemy, w jaki sposób wykonywać ćwiczenia, warto robić to pod okiem specjalisty.

You may also like...